lördag 15 februari 2020

Andra dagen i Salobrena

Idag städade vi husbilen på förmiddagen och jag klippte tånaglarna efter att de varit blötlagda en timme. Efter lunch gick vi ner på stan, först förbi den nyanlagda parken och sedan längs bergets södra sida.



Entrén till kinaaffären ser anspråkslös ut, men inne i butiken finns allt en människa kan önska sig. Vi köpte en kastrull.

Caféet vi besökte nästan dagligen förra året under sex veckor hade stängt för ombyggnad. Coosje och jag tyckte att det var perfekt som det var, så där finns inget att förbättra! I stället gick vi till granncaféet som inte år lika trevligt, men priserna var bara hälften så vi blev ändå nöjda.

Turistbyrån hade stängt som vanligt när vi går förbi, men idag bara 30 minuter enligt en skylt på dörren.

Kommunhuset ligger vackert vid ett litet torg.

Det här trädet var fyllt av tjattrande, små, gröna papegojor. Jag kunde inte se en enda, fastän jag stod under trädet och kollade.

På hemvägen gick vi förbi borgens västra sida. När vi kommit tillbaka till husbilen satte vi oss i solstolarna och trivdes. Till middag stekte jag de kanske godaste pannbiffarna någonsin. Det här är nog vår favoplats nr 1 i Spanien. 



Inga kommentarer: