söndag 20 januari 2019

Ute på vägarna igen!

I morse lämnade vi Salobrena, där vi stått så trevligt i fem veckor. Fint väder, vackra solnedgångar och trevliga aktiviteter tillsammans med de två svenska husbilarna. Igår hade vi finalspel i sifferkubb, där damerna vann över herrarna till deras stora glädje. Vi har sett ovanliga djur som en sköldpadda, härfåglar och falkar som bor på den branta berget.

Jag har flyget över hundra gånger med mina små helikoptrar på en tom parkeringsplats. Jag stördes bara av den lokala gethjorden, som gick rätt över platsen för att söka bättre bete på den andra sidan

Vi kom till Roquetas efter att ha kört tio mil österut

Vi gick raskt till den oändligt stora sandstranden för att följa strandpromenaden in till stan

I området kring strandpromenaden hade minst hälften av restaurangerna, butikerna och hotellen stängt för säsongen, och öppnar först när värmen kommer tillbaka. Men det lilla tivolit hade öppet!

Vi åt Currywurst mit Pommes hos ”Holger” för femte året. Jättegott!