tisdag 24 december 2019

GOD JUL!

Idag firade vi husbilsåkarnas stora vinterhögtid: Julafton. Dagen började med matlagning inför det stora knytislångbordet klockan två på eftermiddan. Vi lagade nio olika maträtter. Saknade bara ris a la Malta, som vi fick smaka av bordsgrannens goda.

Festen fortsatte tills solen gick ner och det blev kallt, några fortsatte ännu längre. Julbelysningen i Fuengirola är av den större modellen. Vid Plaza Espana hade kommunen överträffat sig själva med en stor glob som hela tiden skiftar i färger och mönster, samtidigt som de yngre åskådarna njuter av musik på högsta volym. 


”Nu ska vi dansa soldansen!” sade Coosje när solen äntligen lyser in i bilen på måndag morgon efter att stormen Elsa med blåst och regn tvingat oss att stanna i husbilen tre dagar. Elsa gjorde översvämningar och omkullblåsta träd över hela Spanien och också några dödsoffer. För att få tiden att gå gick vi tillsammans med andra husbilskollegor till den intilliggande restaurangen för att umgås, äta och dricka lite gott.

I förra veckan var det dags att fylla på gasol. Vid infarten till den trånga 
bensinstationen fick jag knuffas med en lastbil och en annan husbil för att komma in. 
Personbilarna bakom oss började tuta ilsket, så det var verkligen ett riktigt kaos  innan vi kom fram till gasolpumpen.

Förra veckan förbättrade jag mitt Rubiks Kub rekord med tio sekunder till en minut och fyrtio sekunder!

Så vill jag önska alla mina läsare en riktigt God Jul!

2 kommentarer:

Kk sa...

Måste ta mig till Plaza España och titta på globen en kväll. Ser fantastisk ut.😊

Arne och Coosje sa...

Ja, nu är det rätt tid att gå runt i Fuengirola på kvällen!