torsdag 4 januari 2018

Tillbaka i Spanien, La Cala De Mijas

I morse ringde väckarklockan redan halv fem på morgonen, så vi skulle hinna med morgonflyget till Malaga. På flygplatsen hämtades vi av parkeringens bil och snart körde vi med husbilen på motorvägen mot La Cala De Mijas, tre mil sydväst om Malaga, där vi stått flera gånger förut. Den här ställplatsen är en av våra favoritplatser, staden är liten och trevlig och det finns fina promenader längs stranden. Att ställplatsen är gratis och har både vattenkran och toa-tömning gör inte saken sämre. Idag var det soligt och 21 härliga grader, men i morgon ska det bli lite svalare.

Efter att ha ätit en kinesisk trerätters lunch var vi rejält mätta, så när vi kom till Lidl med stora väskor för att fylla på matförrådet sa Coosje: ”Jag är så mätt att jag kan inte köpa någonting!” Så det blev bara lite bröd, youghurt och en tub tandkräm.

Förra året slutade med en trevlig middag i Göteborg. Vi gick dagen efter på Universeum med Björn och lilla Elias och tittade på regnskogen, fåglar, apor, fiskar, en stor svärdfisk och mycket annat.

2018 började stort med mamma som fyllde 100 år. Hemmets personal hade gjort henne extra fin, så hon satt och gladde sig åt alla släktingar som kommit på besök. Hon åt ordentligt av smörgåstårtan, kaffe och kakor. Hon fick också ett telegram av Kungen och Silvia, som lyckönskade henne till de 100 åren. Efter två timmar blev hon så trött att personalen stoppade ner henne i sängen och då var festen slut.