onsdag 8 februari 2023

Fuengirola, dag 61

 Idag slutade det oväntat regna på eftermiddan, så jag går ut för att ”kolla läget”. På stigen mot stan finns stora vattenpölar, men fortfarande framkomligt.

Längre bort läcker åns vatten in på stigen, och man kan bara gå vidare med stövlar.

Ännu en liten bit bort blir det totalstopp, allt är översvämmat av vattenmassorna från bergen. Här spolandes en gång- och cykelväg bort för kanske fem-sex år sedan.

För bara några dagar sedan var det långt mellan vattendropparna här.

Översvämning i en avloppslednings inspektionsbrunn.

Översvämning utanför restaurangen.


Idag ser Peter och jag en dvärgörn flyga ovanför ställplatsen. En fin upplevelse!

2 kommentarer:

Lena-och-Stefan sa...

Vi trotsade och knatade iväg till stan. Lyckades utan att bli blöta. Men, vad vatten det är nere mot havet.

Arne sa...

Ja, jag önskar jag hade tagit med mig gummistövlarna!