måndag 6 februari 2023

Fuengirola, dag 59

 Idag spelar Coosje och jag Sudoku så intensivt, att jag nästan glömmer att skriva ett nytt blogginlägg. Vi löser tillsammans Sudokun på nätet: Medium, Hard, Expert och Evil. Alla klarar vi i kväll på godkänd tid!

På förmiddan går vi till automattvätten och kör ”lilla tvätten”, alltså jeans och mörka tröjor. Medan vi väntar på tvätten tar vi som alltid en kopp kaffe på andra sidan gatukorsningen. På eftermiddan går vi till Dunnes och köper lite vårkläder.

Enligt väderprognoserna skulle det börjat regna klockan nio i kväll. Men vi väntar fortfarande på regnet, som ska hålla på i minst två dagar. Så jag har fyllt på vatten, tömt spill- och toatankarna, och nu klarar vi oss tills solen tittar fram igen. Och vi har tillräckligt med mat och böcker också.

Jag glömde tidigare att skriva att jag kom tvåa på ställplatsens tävling i slänggolf. En stor framgång för mig! Spelet är lätt att lära sig, men svårt att beskriva. Det handlar om två golfbollar, som är hopbundna med en 30 cm lång lina och ska kastas mot tre horisontella stavar.

Vi planerar att rulla vidare på måndag om en vecka. Det känns i kroppen att det är dags att dra vidare snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Arne till en andraplats. Jag har aldrig spelat slängpolska, men ser kul ut. Hoppas att ni får reservdelarna till bilen och ha det fortsatt bra och kör lugnt. 😊 Kristina

Arne sa...

Tack för hälsningarna! Det blir nog att vi kör vidare på måndag, för vi har redan väntat fem veckor på reservdelarna. Göran ringde just nu från Mazzaron och kommer hit på fredag.