fredag 9 februari 2018

Vi är kvar i Salobrena

Varje dag på väg till stan går vi förbi getbondens hundra djur nära ställplatsen. En gång om dagen går han ut med de små vännerna så de får lite motion och omväxling i maten. Två hundar ser till att alla, utom getbonden, följer med i samlad grupp. På bilden äter de av nyhuggna grenar med härliga blad på

Igår spelade vi sifferkubb. Första omgången spelade jag dåligt. Min blyghet förbjuder mig att berätta vem som vann andra omgången, men jag blev lika överraskad som medspelarna när 11-poängspinnen sakta ramlade omkull och jag fick precis 50 poäng.


Slutligen kommer en bild tagen genom styrbords sovrumsfönster för någon timme sedan. Det är fina solnedgångar när inga moln skymmer. Vi trivs så bra här vid stranden att vi uppskjuter vår planerade avresa på måndag till någon gång i framtiden. Vårt viktiga mål är att komma till boule-tävlingen i Huercal-Overa den 23/2 med deltagare från ett femtiotal svenska husbilar

1 kommentar:

Kk sa...

Ja, grattis Arne till vinsten i Sifferkubb och tack för en trevlig samvaro i Salobreña, La Caleta och La Guardia. Saknar er. Men vi ses på boulen. Kram kram