måndag 18 november 2019

Silves

På förmiddagen träffade jag en svensk helikopterflygarkollega och vi pratade förstås om radiostyrda helikoptrar och liknande livets väsentligheter. Det visade sig att han har ett helt rum hemma fyllt med radiostyrda helikoptrar, flygplan och bilar. Här har jag mycket att lära!

Efter att verkstan i Armacao de Pera lagat vänster bakljus och kylskåpslampan körde vi den korta sträckan norrut till en av våra favoritstäder, Silves. På den andra bilden står vi till vänster i förgrunden.


På ställplatsen träffade vi svenska husbilskollegor, som var på väg till kycklingrestaurangen Piri-Piri, som är ett självklart mål i staden. Så vi följde med och åt gott så mycket vi orkade. Till efterrätt fick vi fyra frukter, bl a skivade apelsiner med kanel.

Vår husbilskollega visade en perfekt bild han tagit av en liten Kungsfiskare i närheten. Kan jag också kalla mig fågelfotograf när jag tog bilden ovan? Hoppas få se några av de hundratals storkarna i stan i morgon!

Inga kommentarer: