fredag 29 november 2019

Falesia

Idag körde vi elva kilometer österut till Falesia., där vi stått flera gånger tidigare. Vi kom fram vid halv elvatiden till den fulla ställplatsen som sista bil idag. Visserligen fick vi bara en tillfällig väntplats, men i morgon får vi säkert en ordinarie plats med el.anslutning.

Den här ställplataen med fri utsikt mot naturen är motsatsen till gårdagens instängda ställplats i Albufeira. Den staden är kanske är den mest turistaktiga stad i hela Portugal med nästan bara turistbutiker, restauranger och barer i centrum. Men sitter man vid stranden med ett glas vin i ha den är det förstås trevligt också i Albufeira.

Nära oss står den här vackert målade husbilen. Kofferten fungerar som målar- och arbetsbord för konstnären som fortfarande målar och förskönar sin husbil både ut- och invändigt.

På sena eftermiddan gick vi på den här långa trappan ner till stranden när det var högvatten.

Idag var det äntligen lugnt väder samtidigt som vi stod nära en ”flygplats”, så för första gången sedan vi startade resan kunde jag flyga med mina små helikoptrar!

35 fransmän och -kvinnor spelar boule på kvällen ända tills det blir mörkt.

Nu tar jag paus i bloggandet till vi rullar vidare österut!