torsdag 19 januari 2023

Fuengirola, dag 41

 ”Hade Ulf varit här, hade det här aldrig hänt!” säger Coosje när en husbil backar in på den tomma platsen intill oss, och med ett krasande ljud kör rätt in i stenmuren bakom oss. Ulf hjälpte oss att komma in på våra platser, men för några dagar sedan rullar han och Eva vidare på nya äventyr.

Idag blir det kallare, bara femton grader, och det blåser fortfarande lite för mycket. Som tur är skiner solen från en knallblå himmel. När vi går på strandpromenaden ser vi snö på Sierra Nevadas toppar långt borta.

Igår köpte jag nya patroner till bläckpennan. När jag sätter in en ny patron i pennan, ser jag att alla åtta patronerna bara är fyllda till hälften. Så idag går jag tillbaka till butiken, och får en ny ask med felfria patroner. Min gamla ask med halvtomma patroner sätter säljaren tillbaka på hyllan, så nu får nästa kund ”glädjen” av halvtomma patroner någon gång i framtiden. Inte så trevligt!

Igår kom en norsk husbil hit. Ägaren är på jakt efter en hund från ett ”shelter”, d v s ett hem för herrelösa hundar som behöver en ny värdfamilj. Inom tre mils radie finns minst fem sådana anläggningar här. Förra året fick en husbil på ställplatsen en väldigt trevlig liten hund från ett sånt ställe, så de har verkligen en viktig uppgift!

2 kommentarer:

Lena-och-Stefan sa...

Vi träffade Eva och Ulf i LAS Palmas idag.

Arne sa...

Oj, trevligt, hälsa så mycket nästa gång ni träffas!